İki yıl sonra tekrar Bodrum’dayız

Malta’dan dönüş maceramızda sona geldik. Tunus, Sicilya’nın kuzeyi, İtalya’nın doğu kıyıları ve ardından İyon Denizi ile Ege Denizi… Yaklaşık iki yıl süren yolun sonunda da çok sevdiğimiz Bodrum Marina’ya bağlanıyoruz… Adventure’ımız bizi sağ-salim götürdü, getirdi. Artık iyi bir bakıma ihtiyacı var. Burada karaya alıp şimdi de biz onun için elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışacağız…

Tabii ki(!) İyon Denizi’nin ortalarına geldiğimizde bütün hava tahminlerinin üzerinde bir hava vardı. Biz de bunun böyle olacağını tahmin ediyorduk.

İyon Denizi geçişi için İtalya’dan çıkış noktamız “Çizme”nin topuğundaki Santa Maria Di Leuca idi. Gün doğmadan demiri toplayıp yola koyulduk. Uzun süren motor seyrinin ardından beklenen rüzgâr nihayet başladı. Derken arttı. Daha da…

Akşama doğru Korfu’dayız artık. İlk kez gelsek de kendimizi memlekete çok yaklaşmış hissediyoruz. Gouvia Marina önlerindeki demir yerine yerleşip artık Yunanistan’a ulaşmış olmayı güzel bir şarapla kutluyoruz.

Zaten İtalya’dan geldiğimiz için pasaport işlemine gerek yok. Ancak, Türkiye gibi Yunanistan’da da yabancı bayraklı tekneler için transitlog düzenleme zorunluluğu var. Ertesi gün hepsi güler yüzlü görevlilerle bu bürokrasiyi kolayca aştıktan sonra kendimizi Korfu sokaklarına atıyoruz. Gördüğümüz en güzel yerlerden biri. Ancak, tekneyi biraz uzağa bırakmışız. Kalışımızı bir gün daha uzatıp ertesi sabah da eski şehrin güneyine, tarihi kalenin önlerine demirliyoruz. Devamı Ekim 2016 sayımızda…

10-naxosta-alargadayiz 12-astipalya-2 12-astipalyadaki-bag%cc%86lanma-yerimiz-ve-merkezdindeki-koy