ZEUS’UN ADASINA YOLCULUK-2 Santorini ve Girit

Akdeniz’de beşik gibi sallanan teknemizde masallar, yakamozlar, müzik… Hayatı yavaşça okşuyoruz… Girit yolunda Kos, Astipalaia ve İos Adası’nı geride bıraktık ve önce Santorini ardından Girit’e uzandık… Girit’in en doğu limanı Sitia’dan yola çıkıp Karpathos, Simi, Datça, Bodrum yoluyla Didim’e dönüşün hikâyesi ise sonraki sayıda…

Geçen sayıda Seyyale’yi İos Adası’nda tonozda bırakıp öğlen 12.00 feribotuyla Santorini’ye doğru yola çıkmıştık. Ege’deki Yunan Adaları’ndan söz eden herhangi bir kitap ya da yazı, mutlaka Santorini’den bir fotoğrafla süslenir. Bu adayla ilgili bir şeyler okumaya başladığınızda ilk dikkati çeken adanın adındaki karmaşa. Rehber kitaplarda ve yelkencilikle ilgili internet sitelerinde adanın adı Thira, oysaki dünya âlem Santorini diye biliyor. Mesele şu: Dorlar MÖ 8. yüzyılda adaya geldiklerinde ismini Thira koyuyorlar. MS 13. yüzyılda adayı ele geçiren Venedikliler ise Azize İrene’ye atfen Santa İrene-Santorini’ye çeviriyorlar.

Ege Denizi’nin ortasındaki bu ada ne olursa olsun bir doğa harikası. Feribot iskelesinden minibüse atlayıp keskin virajlı, yokuşlu yollardan merkez kasaba Fira’ya ulaşıyoruz. Öğlen sıcağı çökmüş turist işgali altındaki ada kesinlikle cazip değil. İrem her zaman her yerde olduğu gibi en esintili lokantayı tespit ediyor, kendimizi tahta sandalyelere bırakıyoruz. Lokantacı yaşlı adam, menüde doğrudan dana gulaşı tavsiye ediyor. Ettiği kadar da var. Öğlen sıcağı demeden uzoyu da
açınca masadan kalkasımız gelmiyor. Hava serinleyince hafif çakırkeyif Fira’yı dolaşmaya başlıyoruz. Gerçekten müthiş bir coğrafya. Tepeden, volkanik adaların serpiştirildiği bir krater gölünü andıran büyük körfez, her köşe başında başka bir açıyla, başka bir manzarayla arz-ı endam ediyor karşımızda. Öbür yanda da adanın kubbeli kiliseleri ve beyaz evleri. Mavi kubbesi ve beyaz çan kulesiyle adanın simgesi haline gelmiş olan 18. yüzyıl kilisesi Agiou Mina’ya bir selam verdikten sonra volkanik taşlardan yapılmış bilezik, kolye işlerine giriyoruz ve akşam feribotuna yetişiyoruz. Devamı Aralık 2015 sayımızda…