Beyaz kıta serüveni 2: Antarktika Yarımadası

Antarktika Yarımadası karşısında Cuverville Adası önünde 3 Aralık salı günü demirledik. Drake Pasajı’nı geçip buraya ulaşmamız dört gün yedi saat sürdü. Şu ana kadar toplam 570 deniz mili yol katetmişiz. Anvers Adası ile Brabant Adası arasındaki koridordan geçip Gerlach Boğazı bölgesine ulaştık. Önümüzdeki günlerde buralarda dolaşacağız. Bölgede irili ufaklı çok sayıda buzdağı var ve sürekli hareket halindeler. Seyir yaparken birisi teknenin pruvasına çıkıp dümenciyi yönlendiriyor, ancak o şekilde buzdağlarının arasından slalom yaparak geçiyoruz.   PROF. DR. TALAT KIRIŞ  [email protected]   Fotoğraflar: Talat Kırış, PHIL WICKENS

Cuverville Adası’nda büyük bir penguen kolonisi var. Ekibin bir bölümü kayak yapmaya, biz de Barry ve Sue ile penguenleri ziyarete gittik. Bu olağanüstü sevimli, etrafa sürekli pozitif enerji yayan yaratıklarla ilk tanışmam. Bu koloni Gentoo cinsi penguenlerden oluşuyor. Kalabalık bir koloni. Buzların üzerinde adeta binlerce yeni yürümeye başlamış bebek dolaşıyor. O kadar tatlı, bir o kadar da beceriksiz. Sarsak bir şekilde sürekli düşüp kalkarak oradan oraya gidip geliyorlar. Tabii karada öyle, denize daldıkları anda süper yaratıklara dönüşüyorlar. Süpermen’in denizdeki hali, müthiş süratli, kıvrak, bir anda çok derinlere dalıp göz açıp kapayıncaya kadar millerce yol katedebiliyorlar.

En büyük korku buzda sıkışmak

Ertesi günü Paradise Harbor (Cennet Limanı) bölgesinde Antarktika anakarasının karşısında demirledik, iskele ve sancak kıç omuzluklardan da kıçtankara bağlandık. Bu bölgedeki penguenlere de bir merhaba dedikten sonra biralar açıldı, Antarktika’nın keyfini çıkartmaya başladık ki “güüm” diye bir ses. Dışarı fırladık. Bir buzdağı zincirimizin altına girip, zinciri havaya kaldırmış, gelip bize çarpmış. Epey bir zincir macerası yaşamışlığım var ama bu öyle sık karşılaşılacak bir durum değil. Teknenin önünde irice bir buzdağı, üzerinde bizim zincir ve bizi itmeye devam ediyor. Acilen kıç halatlar çözüldü. Lastik botla buzdağını itip tekneden uzaklaştırdık, bir yandan da zincir salarak sonunda zinciri buzdağından kurtardık. Antarktika da en çok korkulan şey buzların arasında sıkışmak. (Nitekim biz Ushuaia’ya dönerken yola çıkan bir cruise gemisi buzların arasında sıkıştı ve yolcular ancak on gün sonra helikopterle kurtarılabildi.) Bu tehlikeyi atlatmış olduk ama ilerleyen günlerde buzdağlarıyla itiş kakış sürdü. Kaptan burayı güvenli bulmadığını söyledi. Biraz daha güneyde Şili’ye ait bir araştırma merkezinin karşısına demirledik. Kamp boş, birkaç tahta kulübe, yüzlerce penguen ve üç dört tane fok var. Biralar şaraplar açıldı ve muhabbet yeniden başladı.Devamı Mart 2014 sayımızda.talat3 tlat2