VOLVO OCEAN RACE Nefes kesen mücadele!

Volvo Ocean Race (VOR) 2014-15 serisi için İspanya’nın güneyindeki Alicante kıyılarında tüm hazırlıklar tamam.

4 Ekim’de koy içi yarışların başlayacağı denizlerin en önemli mücadelesinin ilk ayağı için 11 Ekim’de start veriyor. Yarışa adını yazdıran yedi ekip toplam dokuz ay boyunca on farklı limanı ziyaret edecek. 39 bin 379 deniz milinin katedileceği yarışlarda dev fırtınalar, zorlu parkurlar ekipleri bekliyor olacak. Bu kez hazırlık amacıyla “0. ayağın” düzenlendiği ve ekiplerin Alicante’den Mayorka’ya ve tekrar Alicante’ye geldiği 400 millik mücadelede finişe ilk varan Team Vestas Wind yalnızca iki aydır hazırlanıyor olmasına rağmen şaşırtmayı başardı. Start öncesi mücadelenin ilk ve tek Türk takımı Team Alvimedica’yı yakından tanırken, ekiplerin skipper’larından yarış öncesi hedeflerini dinledik. Yazı: Esra Makara

“HAZIRIZ!”

Charlie Enright – Team Alvimedica

Takım açısından bakacak olursak, dünya etrafında süregelen bu dev mücadelenin bir takım için en zorlu mücadele olduğunu söyleyebiliriz. Üstelik bunu hiçbirimizin daha önce yapmadığını düşünürsek! Kişisel olarak bir skipper olmanın üzerimdeki sorumluluğu artırdığını biliyor ve hissediyorum. Yarışın ne tür zorluklar getireceğini ve nasıl planlar yapmamız gerektiğini yarışırken göreceğiz. Ancak şunu söyleyebilirim ki, şimdiye kadar geldiğimiz nokta bile bizim için çok önemli. Hazırlık sürecimiz gerçekten çok iyi geçti. Önümüze farklı hedefler, bambaşka engeller koyarak antrenmanlarımızı buna uygun olarak planladık. İlerledikçe hep bir tik attık. Şimdi ise Alicante’de start anı gelirken, suda daha ne kadar fazla zaman geçirebileceğimizin planlarını yapıyoruz. Her gün bir diğerinden çok farklı, çoğu zaman da iyi yönde bir değişim yaşanıyor. Alvimedica bu yarışta alınabilecek en ayrıcalıklı destek ve ne yapıyor olursak olalım varlığını yüzde 100 arkamızda hissediyoruz. Yarış bizleri ekip olarak heyecanlandırıyor. Hazırız. Artık deyim yerindeyse, ne olacaksa olsun!

“HERKES EŞİT!”

Sam Davies – Team SCA

Bu yarış bir dayanıklılık testi ama aynı zamanda bir macera da! Dünyanın etrafını tek başıma dolaşmış olsam da bir ekiple birlikte bunu ilk defa yapacağım. VOR, tek başınızayken yapamadığınız şekilde bir teknenin yüzde 100 hızlı bir şekilde seyretmesini sağlamak olarak tanımlanabilir. Kadınlardan oluşan inanılmaz bir ekip kurabilmek dünyadaki herkese bir ilham kaynağı olacaktık. Dünyayı doğanın (rüzgârın) desteğiyle dolaşıyoruz. Fırtınalı gün doğumları, Ümit Burnu, buzdağları, katil balinalar, albatroslar bu büyük maceranın bir parçası ve hayatımızın da çok önemli hatıraları olacaklar. Team SCA’nın skipper’ı olarak ekibime gönülden güveniyorum. Teknelerin one-design olması bizim için çok önemli bir avantaj. Her şeyin eşit olduğu bir mücadelede hiçbir mazeretimiz olamaz! Hatta öyle ki, bu durum yarışmayı iyice kızıştıracaktır da! Ben denizde olduğum her andan keyif alıyor ve yarışları bitirdiğimde gözyaşlarına boğuluyorum. Bence herkes küçük problemleri düşünmeyi bir kenara bırakıp, her ne yapıyorsa onun tadını sonuna kadar çıkarabilmeli!

“TADINI ÇIKARACAĞIZ”

Chris Nicholson – Team Vestas Wind

Ben ve ekibim için VOR, sıkı bir mücadele demek. Takım olarak henüz iki ay önce bir araya geldik ve hazırlık ayağında Alicante’ye ilk varan ekip olmak ve birinci gelmek kendimize olan güveni yerine getirdi. Mücadeleyi sıkı bir şekilde yönetebilmek için elimizden geleni yapmayı umuyoruz. Her şeyden önemlisi bu yarışta kendimiz hakkında çok şey öğrenecek olmamız. VOR, spor anlamında en büyük mücadelelerden biri. Tadını çıkaracağız.

“ASLA PES ETMEYECEĞİZ”

Ian Walker – Abu Dhabi Ocean Racing

Ekibimden tüm etaplarda en yüksek performansı göstermesini bekliyorum. Her ayakta mücadeleci olacağım ve eğer şansımız yaver gider de teknede arıza olmadan ilerlersek, bu bize yarışı kazanmak için iyi bir fırsat sunacaktır. One-design teknelerle yarışın adrenali daha çok artacak ve aslında katılan her takımın da parlama şansı yüksek. Altı aylık süreçte takımı hazırlayarak birlikte toplam 18 bin mil yol katettik. Artemis Challenge ve Round Britain yarışlarında kazanmış olmak bize güven verdi. Yarışın daha önceki serisinden de deneyimli olmamız önemli tabii. VOR, duygusal bir yarış. İnancım gereği asla pes etmeyeceğim.

“KAZANMAYA ALIŞKINIZ”

Bouwe Bekking – Team Brunel

Elbette ki yarışı kazanmayı bekliyoruz. Olabileceğimiz en iyi şekilde hazırız mücadeleye. Beklentileri karşılayacak harika, yetenekli ve kazanmaya alışkın bir ekip. Sanıyorum bizim mottomuz “Diğer yarışlarda nasılsan öyle davran, asla korkma ve her anı yaşa” olur.

“BU İŞİ SEVİYORUZ”

Charles Caudrelier – Dongfeng Race Team

Dongfeng “doğu rüzgârı” demek… Ben Fransız bir yelkenciyim, ekibimin büyük çoğunluğu ise Çin’den. Rüzgârımız ve enerjimizle yarışta başarıyı yakalayacağımıza inanmak istiyoruz. Hepimiz aynı hedefe odaklandık ve bu bizi iyi bir ekip yapıyor. Yapmayı sevdiğimiz işi yapıyoruz, bu bile bir başarı olarak nitelendirilebilir.

“ZAFER İSTİYORUZ”

Iker Martínez – Team España

İspanyol ekip olarak 2011-12 serisinden sonra tekrar mücadelenin içindeyiz. Söylenecek bir şey yok! Sene ortasında VOR’a adımızı yazdırdık ve ülkemize ilk zaferi götüren ekip olmak istiyoruz. Bana ve ekibime göre mücadele etmek için önce kendimize inanmamız gerek.