20 yıl önce 20 yıl sonra komşunun Ege’sine

Rehberliğe soyunmayacağım, Heikell’ın Greek Waters Pilot’ı buraları detaylı olarak kapsıyor. Ben Yunan Adaları’nı son olarak 1993-1997 arası gezmiştim. Şimdi benim için biraz “20 yıl önce, 20 yıl sonra” gibi olacak. Aradaki değişikliği merak ediyorum…

Kışın Kelebek’e ev sahipliği yapan Milta Bodrum Marina’dan bayramın son günü (19 Temmuz’da) palamarı çözüyoruz.

-Bodrum Marina, Bodrum Marina, Kelebek. Çıkış yapacağım, palamar lütfen.

– Anlaşıldı Kelebek, palamar yardımcı olacak. Dönüş ne zaman?

– Allah bilir, bir süre sonra. Yardıma teşekkürler.

-Anlaşıldı Kelebek, iyi seyirler.

Akyarlar’daki tatil köyünü ana karaya bağlayan palmiyeli yolun arkasında güneş vardiyasını bitirdi, boyadığı kızıllığın ardında yuvasına çekilirken Kelebek sakinleri “sakin” bir geceye hazırlanıyor. Niyetimiz geceyi Akyarlar’da geçirip, sabah batıya doğru seyrimize başlamak, nereye kadar gideceğimizi zaman gösterecek. Mevsime Haziran ayını kapsayan bir tekne transferi yaptığımdan istediğimden çok geç başladık. Gezi parası çıktı
ama bedelini zamanımızla ödeyeceğiz. Şimdi gidebildiğimiz kadar hızlı batıya…

Bizim “sakin gece” hayali ezanın bile bastıramadığı DJ’in çığlıkları ile güme gitti. Kelebek’in yeni tayfası Zeynep ile kulağımızda tıkaçlar kokpitte yeni doğan ayın bugünlerde oldukça yakınlaşan Venüs’le flörtünü izliyoruz.

Akyarlar’dan bismillah vira. Temmuz’un 20’si ne çabuk geldi. Bir iki gün sonra önümüzde hava yumuşayacak, batıya daha kolay ilerleyebileceğiz, şimdi biraz ağırdan alıyorum. Bodrum civarı için Yunanistan’a en yakın giriş limanı Kalimnos veya Kos Adası’nda, ikisine de yakın zamanda gittim. Kalimnos’u tercih edeceğim, bildiğim, büyük bir liman, bağlaması kolay, lüks marina değil herhalde daha ucuzdur. Maddi kısmı bir yana ben rıhtımda halkın içinde olmayı seviyorum. Yunan Adaları’nda rıhtımda bağlı yatlar halkın akşam “volta”larında ilgi odağı, ben de banklarda oturan yılların buruşturduğu yüzlerdeki dinginliği seyretmeyi seviyorum. Türk olmamız daima bir sempati yaratıyor. Daha önceki yıllarda da Yunanistan’daki anılarım hep iyi olmuştur, tanışıp biraz sohbet ettiğim hemen her Yunan “we are friends f..k the politicians” der ki düşüncelerimiz ortak. Birbirine bu kadar benzeyen başka iki toplum tanımıyorum. Devamı Eylül 2015 sayımızda…

Bodrum limanı pasport polisinden çıkış kargaların kahvaltı saati Milos